دوربین‌های امنیتی فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌ها سال‌ها است که بین دست‌اندرکاران این حرفه متداول شده است. دوربین‌های مداربسته نوین و مدرن مزایای خارق‌العاده و شگفت‌انگیزی را در مقایسه با سیستم‌های قبلی ارائه می‌نمایند و این امر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود نوآوری‌های متعدد در این حوزه است.

ایمنی و امنیت دو مقوله اساسی و جدا نشدنی در کسب و کارهای خرده فروشی و فروشگاه‌ها به شمار می‌آیند و این دو عامل سبب موفقیت این حرفه خواهند شد. سرقت، دله دزدی (دزدی وسایل کوچک) و کارمندان متقلب تهدیدهای متداول در این حوزه هستند که صاحبان کسب و کار باید از این تهدیدها آگاه بوده و با هوشیاری بتوانند با موفقیت به کسب و کار خود ادامه دهند.

دوربین‌های امنیتی فروشگاه نه تنها وظیفه محافظت از کالاها، نظارت بر کارمندان و جلوگیری از آسیب رسیدن به مشتریان را برعهده دارند، بلکه می‌توانند سبب صرفه‌جویی هزینه‌های شما نیز شوند. یک مجرم می تواند خدشه بر کسب و کار شما وارد نماید و شما بدون داشتن دوربین‌های امنیتی مناسب و کارا قادر به جمع آوری اسناد و مدارک مهم و ادله پسند نخواهید بود و در دادگاه دست خالی خواهید شد!

بدون داشتن ادله و مدارک در دادگاه هیچ مجرمی محکوم نمی‌شود و بدین ترتیب مجرم علاوه بر خوردن دارایی شما، آب خنکی نیز خواهد نوشید و اموال شما بازیابی نمی‌گردد چرا که نتوانسته‌اید تصاویر مناسب توسط دوربین‌ها را به دادگاه ارائه نمایید. قبل از انتخاب سامانه دوربین‌های مدار بسته نیاز است با مباحث و مطالب جدیدی آشنا گردید و ملاحظاتی را در این باره در نظر بگیرید.

دوربین های مداربسته داخل فروشگاه و یا محدوده خارج از آن :

طیف گسترده‌ای از مخاطرات و تهدیدها در فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌ها وجود دارد که بیشتر این تهدیدها معطوف به داخل ساختمان می‌شود. امن سازی یک فروشگاه منوط به قرارگیری دوربین‌های امنیتی در مکان‌های مناسب و استراتژیک است.

دوربین‌های امنیتی تنوع فراوانی از نظر اندازه، طرح و کاربرد دارند. بر اساس تنظیمات و ویژگی‌های داخلی دوربین، برخی از دوربین‌ها کاراتر و بهینه‌تر از بقیه دوربین‌ها عمل می‌نمایند. به طور مثال دوربین‌های نصب شده در پارکینگ‌ها هدف اولیه مجرمان و خرابکاران به شمار می‌آید و مجرمان به راحتی می‌توانند به این دوربین‌ها آسیب وارد کرده و خرابکاری نمایند.

اگر در نصب دوربین در پارکینگ غفلت نمایید و یا دوربین مناسب برای این منطقه انتخاب نکنید، مشتریان شما را طرد خواهند کرد و به سراغ فروشگاه دیگر می‌روند، این امر هزینه‌ای را بر شما تحمیل خواهد کرد. چرا که یک مشتری  وفادار خود را از دست داده‌اید. یک بخش از فرایند انتخاب دوربین های امنیتی فروشگاه شما، شامل مشخص کردن نوع دوربین‌های نظارت تصویری است که فروشگاه به آن نیاز دارد.

 شما در هنگام انتخاب دوربین های امنیتی فروشگاه خود نیاز است نکات مربوطه را مد نظر قرار دهید، با وجود دوربین‌های مدار بسته مناسب، بدون توجه به حضور فیزیکی شما در محل کار، آرامش ۲۴*۷ را تجربه خواهید کرد و این بدان معناست که در تمام شبانه روز و هفت روز هفته نگران حضور خود در محل کار نخواهید بود.

دوربین های امنیتی پیرامونی (خارجی) :

یکی از چالش‌های دوربین‌های امنیتی از گذشته تاکنون نظارت بر مناطق بیرونی مانند پارکینگ‌ها بوده است. اولین چالش به دلیل تصویر برداری این دوربین‌ها از یک محدوده وسیع در طول روز و شب بوده است.

دوربین‌های امنیتی فروشگاه‌ها در محدوده بیرون ساختمان باید بتوانند در جهت افقی و عمودی چرخیده و تنظیم شوند تا بهترین تصویر و زاویه دید را برای ذینفعان فراهم نمایند و  از سویی دیگر کمترین نقطه کور را داشته باشند. چالش دوم برای دوربین‌های بیرونی، تصویر برداری در طول روز است که این امر به نوبه خود مشکلات یکتا و منحصر به فردی را ایجاد می‌نماید.

دوربین‌های مدار بسته امنیتی که در محیط‌های بیرون یک فروشگاه نصب می‌شوند باید در نور کم و یا شب، تصویری با کیفیت بالا فراهم نمایند و آن را ذخیره کنند. این امر به شما این امکان را می‌دهد که هرگونه فعالیت مشکوک را در قسمت بیرونی فروشگاه به راحتی شناسایی کنید.

 

حتما بخوانید: مزیت نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها

دوربین های امنیتی داخل فروشگاه :

از آنجا که بیشتر فرایند کسب و کار در داخل فروشگاه انجام می‌شود، نصب دوربین‌ها در داخل فروشگاه بسیار مهم و حیاتی است. در داخل فروشگاه مشتریانی خواهید داشت که از راهروها عبور می‌کنند و کارمندانی که وظایف روزانه خود را انجام می‌دهند.

شناسایی نوع چیدمان فروشگاه می‌تواند در محل قرار گیری دوربین‌ها به شما کمک کند. مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و قوانین وجود دارد که در نصب دوربین‌ها به شما کمک می‌نماید و این قوانین و دستورالعمل‌ها مورد توافق اکثر کارشناسان امنیتی است. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

داخل فروشگاه مانند بیرون فروشگاه برایتان مهم است و می‌خواهید هیچ نقطه کوری نداشته باشید. باید برای داخل فروشگاه نیز سامانه امنیتی مناسب انتخاب نمایید. نقاط کور پناهگاه کارمندان متخلف و سرکش است! چرا که پرسنل این نقاط را شناسایی کرده و در زمان‌های مختلف برای سرباز زدن از کار به آنجا پناه می‌برند و این امر سبب کاهش تسلط شما بر محیط کسب و کارتان خواهد شد.

نصب دوربین در مکان‌های صندوق پرداخت، مکان‌های عبور و مرور کارکنان، راهروها بسیار مهم و ضروری است. مدل‌های متنوعی از دوربین‌ها در این محیط‌ها استفاده می‌شود تا سامانه نظارت تصویری به کاراترین شکل فعالیت نماید.

مزایای دوربین های امنیتی در فروشگاه ها :

توسعه و پیشرفت مدام صنعت نظارت تصویری سبب شده است که این صنعت کاملا متحول شود. در گذشته کاربرد دوربین‌های مداربسته فقط برای اهداف امنیتی در نظر گرفته می‌شد.

این مطلب بدان معناست که در آن زمان دوربین‌ها فقط وقایع صحنه و منظره مقابل خود را ذخیره می‌نمودند و کاربران در صورت نیاز اقدام به بازبینی تصاویر ذخیره شده می‌کردند. هنگامی که که یک فرد نظاره‌گر تصاویر دوربین‌های مداربسته بود و جرمی اتفاق می‌افتاد روش فعالی برای اقدام متقابل وجود نداشت.

کیفیت تصاویر دوربین‌های مداربسته در سامانه‌های نظارت تصویری قدیمی نیز محدودیت‌های خاص خود را داشت. به طور مثال مشاهده تصاویر دوربین‌های تک رنگ و یا سیاه و سفید، سبب می‌شد که  تشخیص رنگ لباس و شناسایی افراد مختل شود. خوشبختانه امروزه وجود دوربین‌های امنیتی مدرن و نوآورانه در فروشگاه‌ها راهکارهای خلاقانه‌ای را برای برطرف سازی چالش‌های سیستم‌های قدیمی فراهم نموده است.

بازدارندگی وقوع جرم :

نصب دوربین مداربسته در فروشگاه

وجود دوربین‌های امنیتی می‌تواند به خودی خود از وقوع جرم جلوگیری نماید. هیچ مجرمی نمی‌خواهد از فعالیت‌های مجرمانه خود رد پایی بگذارد و همچنین مجرمان علاقه‌ای به ذخیره شدن تصاویر  بزهکاری خود ندارند. دوربین‌های امنیتی فروشگاه می‌توانند مدارک و تصاویری را ذخیره نمایند که علاوه بر شناسایی مجرمان سبب برگشت دادن اموال مسروقه می‌شود.

یک مجرم ابتدا کل محدوده را بررسی می‌نماید و برای شروع فعالیت بزهکارانه خود، آسیب پذیرترین نقطه را انتخاب می‌کند. این مکان‌ها معمولاً فاقد دوربین‌های نظارت تصویری هستند. با استفاده از دوربین‌های امنیتی فروشگاه‌ها، مجرمان تشخیص می‌دهند که شما به امنیت ارزش قائل شده‌اید و کسب و کار خود را ایمن نموده‌اید بنابراین آن‌ها با رویت دوربین‌ها تصمیم می‌گیرند که از محل دور شوند.

کاهش سرقت توسط کارکنان :

گاهی بزرگترین تهدیددر فروشگاه‌ها توسط کارکنان و افراد خودی صورت می‌گیرد. کارمندان به مناطق حساس، کالاها و پول دسترسی دارند. این امر سبب می‌شود که یک نفر از کارمندان برخی از فرصت‌ها را مغتنم شمرده و از کسب و کار شما دزدی کند و آسیب‌های متعددی را به حرفه‌تان وارد سازد و شما نتوانید این کارمند را شناسایی کنید.

برخی از کارمندان ممکن است وظایف شغلی محوله خود را نادیده بگیرند و از این روش به شما لطمه وارد نمایند که این روش نیز به نوعی دزدی و سرقت از شما به حساب می‌آید. نصب دوربین‌های امنیتی فروشگاه سبب می‌شود که کارمندان با شما صادق بوده و برای انجام وظایف محوله پاسخگو  باشند.

بهبود بهره وری :

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ در دنیا شروع به استفاده از سامانه‌های نظارت تصویری نموده‌اند تا به کمک آن، کارایی سیستم را تجزیه و تحلیل کرده و روش‌های متعددی را برای بهبود فرایند کاری خود شناسایی نمایند. این کار به روش‌های متعددی صورت می‌پذیرد.

به طور مثال شناسایی نقاطی که مشتریان بیشتر از آنجا تردد می‌نمایند و مکان‌هایی که تجمع افراد در آن بیشتر به چشم می‌خورد می‌تواند در استراتژی چیدمان قفسات نقش کلیدی ایفا نماید و یا در صورتیکه شما خواهان بازاریابی و معرفی محصول جدید خود هستید، این نقاط استراتژیک برایتان بسیار حائز اهمیت است. می‌توانید با بررسی تصاویر دوربین های امنیتی فروشگاه، وظایف کارکنان در ساعات مختلف شبانه روز را تغییر دهید تا اطمینان حاصل کنید همه به وظایف خود عمل می‌نمایند.

نتیجه گیری :

شناسایی نیازهای امنیتی و علت به کارگیری سامانه‌های نظارت تصویری در کسب و کار شما گامی مهم و موثر در انتخاب این سامانه‌ها به شمار می‌آید و این انتخاب می‌تواند سبب ذخیره پول شما در کوتاه مدت و یا دراز مدت شود. اکثر افراد متخصص امنیت نیستند و فرایند نصب دوربین های امنیتی فروشگاه ها را بدون یاری متخصصین و خبرگان این حرفه امری چالش برانگیز می‌دانند.

1.      قیمت جی پی اس حیوانات   ردیاب سالمندان  هایک ویژن تهران آداپتور صنعتی

2.        دوربین مدار بسته     داهوا     هایک ویژن  نصب دوربین مداربسته

3.      پک دوربین مدار بسته  خرید دوربین مداربسته   قیمت نصب دوربین مداربسته  دوربین هایک ویژن

جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.