لینک بیلدینگ یا لینک سازی در داخل سایت یکی از مهمترین اصول سئو سایت به حساب می آید. در نگاه حرفه ای سئو در سال ۲۰۲۰، سئو سایت به دو بخش عمده ومهم تقسیم می شود، یکی سئو در درون سایت شما و دیگری راهکارهای سئو در خارج از سایت. از سوی دیگر بر اساس تجربیات من یکی از مهمترین موضوعات سئو داخلی سایت ها رعایت کردن اصول ساختارمند در لینک بیلدینگ داخل سایت است که می تواند به شدت برای کسب رتبه های برتر در گوگل به سایت شما مفید باشد. در این مقاله نکاتی بسیار کاربردی برای لینک سازی داخلی یا همان لینک بیلدینگ را بیان می کنم.

لینک بیلدینگ

ویژگی های لینک بیلدینگ

یک لینک سازی کاملا اصولی باید برای خواننده متن شما مفید باشد، با انکرتکست های مرتبط همراه باشد و شما قصد داشته باشید در آن واژه رتبه خود در گوگل را بهبود ببخشید. برای مثال شما یک سایت فروش مبلمان دارید و می خواهید در واژه مبل راحتی در گوگل رتبه کسب کنید. بعد از آنکه یک صفحه با محتوای غنی و کاربردی درباره مبل راحتی نوشتید باید مقالاتی در این حیطه نیز در سایت خود منتشر کنید و واژه مبل راحتی را به صفحه فرود خود ارجاع دهید.

به طور کلی لینک بیلدینگ اصولی باید نگاهش به خواننده نهایی متن باشد. لینک های داخلی برای خواننده قرار داده می شوند تا در دل یک مطلب به یک مطلب دیگر انتقال داده شوند و کاربران نهایی شما از صفحات دیگر سایت شما نیز بازدید داشته باشند. این موضوع  چند کاربرد بسیار مفید دارد. اول اینکه خواننده می تواند با عمق بیشتری مطالب وبسایت شما را مطالعه کند و در نتیجه مدت زمان بیشتری را در سایت شما می گذراند. دوم اینکه از این طریق میزان ترافیک سایت شما و میزان کلیک شما افزایش خواهد یافت که یک موضوع مهم در نگاه گوگل برای رتبه بندی سایت ها به حساب می آید. سومین موضوع این است که اسپایدر های گوگل به راحتی می توانند در درون مطالب سایت شما بگردند و آنها را ایندکس کنند و در نهایت شما با ایجاد یک ساختار هرمی در لینک سازی داخلی می توانید به موتورهای جست و جو بگویید که کدامیک از صفحات شما مهمتر هستند وباید به آنها توجه بیشتری شود.

 نمونه ای از ساختار لینک سازی داخلی

در این تصویر همان گونه که مشاهده می کنید از صفحه اصلی سایت به تمامی صفحات می توان دسترسی پیدا کرد. در واقع قدرت لینک های سایت در میان تمام صفحات سایت تقسیم شده است. البته یک ساختار هرمی می تواند به صورت های متفاوتی اجرا شود و برای مثال از مطالب سطوح چهار به صفحات سطوح دو و یک نیز لینک سازی انجام می شود که به این نوع لینک سازی، لینک بیلدینگ به روش هرمی و تخت  گفته می شود.

لینک بیلدینگ

در ادامه به صورت موردی ویژگی های یک لینک سازی اصولی را برای شما شرح می دهم:

انکرتکست

انکر تکست در اصل یک عبارت کوتاه از چکیده مطلبی است که شما به آن لینک داده اید تا خواننده بتواند یک تصویر کلی از آن مطلب را در ذهن خود ایجاد کند. همچنین این انکر تکست باید در صفحات مختلف یکسان باشد و توصیه می شود برای هر صفحه تنها یک تا سه انکرتکست استفاده شود.

هدف لینک ها

هدف لینک سازی شما باید دو موضوع کاملا متفاوت را با هم مدیریت کند. هدف شما باید کسب رتبه برای آن واژه باشد تا گوگل بفهمد کدام صفحه به چه موضوعی می پردازد اما همزمان باید لینک سازی برای کاربران نهایی انجام شود تا آنها ترغیب شوند بر روی لینک ساخته شده کلیک کنند. این را بر اساس تجربه شخصی فهمیده ام که هر چه تعداد کیلیک ها بر روی لینک سازی داخلی سایت شما بیشتر باشد احتمال موفقیت شما برای کسب رتبه نیز برای آن واژه نیز بیشتر می شود.

کیفیت لینک سازی

لینک سازی شما باید با تمیز و بدون عیب و نقص انجام شود. اگر بعد از کیلیک بر روی لینک ساخته شده کاربر به صفحه ای با خطای ۴۰۴ روبرو شود هم از نظر برند وبسایت در ذهن مخاطب مشکلاتی ایجاد می شود و هم در سئو سایت شما مشکلاتی ایجاد خواهد شد. سعی کنید اگر یک انکرتکست را برای کسب رتبه بهتر در متن های مختلف استفاده می کنید این کار بیش از اندازه انجام نشود و ارتباط موضوعی با متن شما نیز حفظ شده باشد. در صورت تکرار بیش از اندازه یک لینک سازی در کل سایت ممکن است در بلند مدت وبسایت شما با جریمه های گوگل روبرو شود.

استفاده از این گونه لینک سازی ها که اغلب در فوتر یا هدر وبسایت مشاهده می شود کار خوبی نیست و از ایندکس شدن صفحات یا گرفتن رنگ خوب در موتور جستجوی گوگل جلوگیری می کند. همچنان که گوگل در جریمه کردن این گونه فعالیت ها سخت گیر است، در برگردندان تغییر وضعیت به حالت طبیعی نیز بسیار منعطف می باشد. کافیست که این لینک های تکراری را از صفحات سایت حذف کرده تا رفتار متفاوت گوگل را مشاهده کنید.

اهمیت صفحه لینک شده

اگر صفحه ای از صفحات وبسایت شما لینک های زیادی از سایت های معتبر دریافت کرده باشد باید به همان نسبت نیز در لینک سازی داخلی به این صفحه توجه شود. به طور کلی گرفتن بک لینک از سایت های معتبر رتبه صفحه مورد نظر را افزایش می دهد و لینک سازی داخلی کمک می کند دسترسی بهتری به آن صفحه وجود داشته باشد. بنابراین تعادل را در هر دو بخش لینک سازی داخلی و بک لینک سازی های خارجی رعایت کنید.

نکته پایانی

سئو سایت یک کار بسیار تخصصی است بنابراین پیشنهاد ما این است که برای سئو سایت خود از متخصصین این حوزه بهره بگیرید. شرکت طراحی سایت پیام آوا آماده ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی سایت، سئو سایت و تبلیغات گوگل به شما عزیزان است.

1.      طراحی سایت شرکتی

2.      طراحی سایت شرکتی

3.      طراحی سایت شرکتی

4.      طراحی سایت شرکتی

5.      طراحی سایت شرکتی

6.      طراحی سایت شرکتی

7.      طراحی سایت شرکتی

8.      طراحی سایت شرکتی

9.      طراحی سایت شرکتی

10.  طراحی سایت شرکتی

11.  طراحی سایت شرکتی


ن : sam
ت : سه شنبه 17 تير 1399
   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]