مایک کاپتانویچ، موسس Reef Light Interactive در کار، برای خانواده و دوستان خود تجربیاتی ارزشمند به دست آورده است. او در اینجا 3 قانون طلایی خود را بیان می کند که آرزوی دانستن آنها را در گذشته دارد.

اغلب ما با این عبارت آشنایی داریم حساب کار را از حساب دوستی جدا کنید. برخی از ما به این مطلب توجهی نمی‌کنیم. متأسفانه من نیز یکی از این افراد هستم. همه می‌دانیم که نتیجه کار می‌تواند بسیار مطلوب و یا بسیار نامطلوب باشد و تأثیرات آن بر رابطه دوستی نیز در هر دو موقعیت می‌تواند بسیار شگرف باشد.

اگر شیر آب آشپزخانه من دچار مشکل شود، من با تماس از دوست لوله کش خود خواهم خوست این مشکل را رفع کند؛ و این لطفی ساده از طرف یک دوست به دوست دیگر است. اما وقتی صحبت از طراحی است، بحث متفاوتی در پیش است. درخواست‌ها با تعاریف و توصیفات طولانی همراه خواهد بود؛ لذا همکاری طولانی مدت می‌شود. در چند سال گذشته، موقعیت کار با دوستان و آشنایان برای من به وجود آمده است. می‌توان گفت؛ در تمامی این تجربیات ناموفق و سرخورده بوده‌ام. دوستان خوبی را از دست داده و یا ارتباط با آنان دچار مشکل شده است. در این رابطه همه سرزنش‌ها را متوجه خود و نه آن‌ها می‌دانم. بر اساس تجربیات شخصی من، 3 قانون طلایی در این رابطه وجود دارند. که من آرزوی دانستن آن‌ها را قبل از اتمام تجربیات داشتم.

 
www.ParsCms.com

1- ارتباطات را مدیریت کنید.

هیچ یک از ما تماس یک مشتری در شب تعطیل را بر نمی‌تابیم. در رابطه با زمان تعیین شده برای مکالمات کاری و مکالمات خصوصی با مشتریان با صراحت حرف بزنید. اگر شما در ساعات مابین 9 تا 5 بعد از ظهر کار می‌کنید، این زمان را به مشتری دی کنه کنید. هیچ استثنایی وجود ندارد. بدین معنا که وقتی با دوست خود در یک عصر شنبه زیبا به گردش رفته‌اید، در مورد پروژه های کاری خود صحبتی به زبان نخواهید آورد. همین طور وقتی به خانه‌ی دوست خود به شام دعوت شده‌اید، مسائل کاری را فراموش کنید. در صورتی که زنگ تلفن شما بعد از 9 شب به صدا درآمد و آن سوی خط دوست شما منتظر دانستن وضعیت پروژه کاری خود است، او در واقع در حال تخریب زندگی خصوصی شماست. از این پس مطمئن باشید شام با خانواده برای شما مفهومی نخواهد داشت. رویدادهای اجتماعی تبدیل دیگر برای شما رویدادهای اجتماعی نخواهند بود و زندگی شما ترکیبی نابهنجار از این دو خواهد شد.

 

2- استثناها را مدیریت کنید.

همان طور که با صراحت تمام با مشتریان خود صحبت می‌کنید، در صحبت با دوستان و آشنایان نیز از این قانون پیروی کنید. در صورتی که خواهان پایایی و سرپا ماندن رابطه خود با دوستتان هستید، از طفره رفتن حین موضوع خودداری کنید. در صورتی که به مشتری خود قول تغییر و تحولی ویژه در سفارش او را نمی‌دهید، این کار را در مقابل دوست خود نیز انجام ندهید. اگر شما در کنترل ارتباطی با مشتریان از خود راضی هستید و خود را در این زمینه توانا می‌بینید، فقط کافی است با دوستان، اعضای خانواده و آشنایان نیز به همان شکل عمل کنید.

 

3- از تعطیل کردن پروژه هراس نداشته باشید.

اگر خود را در موقعیتی می‌بینید که زمان بسته شدن پروژه به دلایل مختلف اعم از فنی و... فرارسیده است، موقعیت را غنیمت شمرده و فقط به خاطر اینکه طرف دیگر پروژه یک دوست است پروژه را ادامه ندهید و قبل از پایان یافتن دوستی خود، پروژه را متوقف کنید. خود را در معرض تحمل بارهای نامتعارف قرار ندهید. همان طور که با مشتریان برخورد می‌کنید، همان‌گونه که مبالغ را در قبال انجام خدمات از ایشان دریافت می‌کنید، دوستان را نیز بپرورید. کار بیشتر در قبال دستمزد کمتر به هیچ وجه شما را راضی نکرده و دوستان نیز به کیفیت کار شما پی نخواهند برد.

سه قانونی که در بالا آورده شد، حاصل تجارب شخصی من در زمینه کار برای دوستان و آشنایان است. دانستن آن‌ها قطعاً باعث نتایج بهتری برای همگان خواهد بود. حکایت ثواب و کباب حکایتی آشناست با بکار بستن این قوانین خود را در ورطه آن نیندازید. پس اگر می‌خواهید به دوستی خود و دوستان خود لطفی کرده باشید؛ ارتباطات را مدیریت کنید، استثناها را مدیریت کنید و بدانید چه وقت، زمان مناسب برای انجام چه کاری است.

1.      سئو سایت

2.      طراحی سایت فروشگاهی

3.      طراحی سایت تهران

4.      طراحی سایت

5.      طراحی وب سایت

6.      طراحی سایت شرکتی

سئو سایت

 

ن : sam
ت : دوشنبه 23 تير 1399
   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]